Svi članci od ДУШАН ЈЕРКОВИЋ

IMG_20180512_102150

По плану и програму заштите животне средине, ученици наше школе узраста од петог до осмог разреда, наставници биологије, директор и домар, учествовали су у акцији Очистимо град. Очистили смо најпре своје школско двориште,  онда и бројне градске површине. Подршку им је пружила Комунална полиција и ЈКП Биоктош.

БРАВО ЗА НАШЕ ЂАКЕ!

На недавно одржаном Окружном такмичењу из биологије ученици наше школе постигли су велики успех. Теодора Милић и Вања Драшковић, ученице седмог разреда, оствариле су пласман на Републичко такмичење које ће се одржати 27.маја 2018. на Биолошком факултету у Београду. Дарија Јовановић и Јана Ђурић освојиле су 2. а Вук Василијевић 3. место. Ученица шестог разреда, Ана Николић, освојила је 2., а Јана Милановић, ученива петог разреда, освојила је 3.место. Ученике је спремала наставница Наташа Аћимовић.
Честитамо свим ученицима и њиховој наставници на постигнутим резултатима.

okruzno

ИЗБОР УЏБЕНИКА ЗА ПРВИ И ПЕТИ РАЗРЕД ОСНОВНОГ ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА

 
ПРВИ РАЗРЕД – уџбеници ће се користити од школске 2018/2019. године
СРПСКИ ЈЕЗИК
Назив издавача Наслов уџбеникаписмо Име/имена аутора Број и датум решења министра
„KLETT” СРПСКИ ЈЕЗИК 1, за први разред основне школе,  уџбенички комплет;ћирилица  

 

 

650-02-00126/2018-07 од 25.4.2018.

„Маша и Раша” – игра словима, Буквар за 1. разред осоновне школе;Маша и Раша – различак” Зоран Б. Гаврић,Мирјана Ковачевић
Читанказа  први разред основне школе Радмила Жежељ
МАТЕМАТИКА
 „KLETT” Маша и Раша, Математика, уџбеник за први разред основне школе (први, други, трећи и четврти део);ћирилица Бранисалв Поповић.Ненад Вуловић,Петар Анокић,Мирјана Кандић 650-02-00059/2018-07 од 27.4.2018.
СТРАНИ ЈЕЗИК – ЕНГЛЕСКИ
„THE ENGLISH BOOK” HAPPY HOUSE, енглески језик  за први разред основне школе;уџбеник са електронским додатком Стела Мејдмент,ЛоренаРобертс 650-02-00044/2018-07 од 27.4.2018.
СВЕТ ОКО НАС
„ KLETT” МАША И РАША – СВЕТ ОКО НАС, уџбеник за први разред основне школе;ћирилица Зоран Б. Гаврић,Драгица Миловановић 650-02-00100/2018-07 од 27.4.2018.

 

 

МУЗИЧКА КУЛТУРА
„ KLETT” Маша и  Раша, музичка култура, уџбеник за први разред основне школе;ћирилица Габријела Грујић,Маја Соколовић Игњачевић 650-02-00180/2018-07 од 27.4.2018
ЛИКОВНА КУЛТУРА
„ KLETT” Маша и Раша, Свет у мојим рукама,ликовна култура за први разред основне школе, ћирилица Др Сања Филиповић 650-02-00173/2018-07 од 13.4.2018.

 

ПЕТИ РАЗРЕД  (уџбеници ће се користити од школске 2018/2019. године)
СРПСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ
Назив издавача Наслов уџбеникаписмо Име/имена аутора Број и датум решења министра
„KLETT” Читанка „Расковник” за за пети разред основне школе;ћирилица Зона Мркаљ,Зорица Несторовић  

 

650-02-00127/2018-07 од 27.4.2018

Граматиказа пети разред основне школе;ћирилица Весна Ломпар
Радна свеска за пети разред основне школе;ћирилица Весна Ломпар,Зорица Несторовић
СТРАНИ ЈЕЗИК – ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК
„THE ENGLISH BOOK” PROJECT 2, енглески језик за пети разред основне школе; уџбенички комплет (уџбеник, радна свеска, аудио ЦД , аудио  материјал – Class CD) Том Хачинсон,Род Фрикер 650-02-00045/2018-07 од 27.4.2018.
СТРАНИ ЈЕЗИК – ФРАНЦУСКИ ЈЕЗИК 
„KLETT” CLUB ADOS 1, француски језик за пети разред основне школе,уџбенички комплет (уџбеник, радна свеска, два аудио ЦД-а који прате уџбeник, аудио ЦД који прати радну свеску) AurélieCombriat,KatiaCoppola 650-02-00029/2018-07 од 27.4.2018.
ИСТОРИЈА
„KLETT” Историја 5 –уџбеник са одабраним историјским изворима за пети разред основне школе; ћирилица Емина Живковић,Љиљана Недовић 650-02-00133/2018-07 од 27.4.2018
ГЕОГРАФИЈА
„KLETT” Географија 5,уџбеник за пети разред основне школе;ћирилица Винко Ковачевић,Сања Топаловић 650-02-00058/2018-07 од 27.4.2018.
БИОЛОГИЈА
„KLETT” Биологија 5, уџбеникза пети разред основне школе;ћирилица Горан Милићев,Ена Хорват 650-02-00168/2018-07 од 27.4.2018.
МАТЕМАТИКА
„KLETT” Математика, уџбеник за пети разред основне школе;ћирилица Небојша Икодиновић,Слађана Димитријевић 650-02-00170/2018-07 од 27.4.2018
Математика, збирка задатака за пети разред основне школе;ћирилица Бранислав Поповић,Марија Станић,Ненад Вуловић,Сања Милојевић
МУЗИЧКА КУЛТУРА
„НОВИ ЛОГОС” Музичка култура 5, уџбеникза пети разред основне школе;ћирилица Александра Пладин,Драгана Михајловић Бокан 650-02-00123/2018-07 од 27.4.2018.
ЛИКОВНА КУЛТУРА
„KLETT” Ликовна култура 5,уџбеник за пети разред основне школе;ћирилица Сања Филиповић 650-02-00098/2018-07 од 24.4.2018.
ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА
„KLETT” Техника и технологијаза пети разред основне школе, уџбенички комплет (уџбеник, материјал за конструкторско моделовање, електронски додатак);ћирилица Ненад Стаменовић,Алекса Вучићевић 650-02-00060/2018-07 од 24.4.2018. године
ИНФОРМАТИКА И РАЧУНАРСТВО
„ KLETT” Информатика и рачунарство, уџбеник за пети разред основне школе;ћирилица Светлана Мандић 650-02-00037/2018-07 од 25.4.2018.

 

УПУТСТВО ЗА УЧЕНИКЕ

Завршни испит полажу сви ученици осмог разреда, као и одрасли који стичу основно образовање у складу са законом који се уређује образовање одраслих.

  • Завршни испит се полаже три дана – првог дана се полаже српски, односно матерњи језик, другог математикa, а трећег комбиновани тест.
  • Ученици имају обавезу да пре приступања испиту са одељењским старешином благовремено провере тачност својих личних података и података о успеху током школовања у бази података.
  • Испит три дана почиње у 9.00 часова и траје 120 минута.
  • Ученици су дужни да у школу дођу у 8.15 часова сва три дана одржавања испита.
  • На испит из српског, односно матерњег језика и на испит на коме се полаже комбиновани тест ученици треба да понесу ђачку књижицу са овереном фотографијом и уписаним идентификационим бројем ученика, графитну оловку, плаву хемијску оловку и гумицу;
  • На испит из математике ученици треба да понесу ђачку књижицу са овереном фотографијом и уписаним идентификационим бројем ученика, графитну оловку, плаву хемијску оловку, гумицу, лењир, тругао и шестар.
  • Ученици се распоређују у просторије у којима се полаже испит према унапред утврђеним списковима ученика који су истакнути на огласној табли или на другом видном месту у школи, тако да редни број ученика на Јединственом списку ученика одговара редном броју клупе у којој ће ученик седети.
  • Ученик решава тест према упутствима датим од стране дежурних наставника и према упутству за израду теста које је штампано на самом тесту.
  • Препоручљиво је да ученици одговоре прво пишу графитном оловком (што није обавезно), а тек на крају плавом хемијском оловком. Ово је важно јер се одговори написани графитном оловком, као ни преправљани одговори написани хемијском оловком, неће признавати при бодовању.
  • На завршном испиту није дозвољено коришћење мобилних телефона, калкулатора, бележака, папира, нити других материјала који не спадају у прописан прибор за испит. Ученици су дужни да, на за то предвиђено место, одложе своје торбе, искључене мобилне телефоне, калкулаторе и друга техничка помагала, пернице, белешке, папире, храну и сл. осим воде/освежавајућег напитка.
  • На испиту није дозвољено преписивање, разговор међу ученицима и ометање других ученика. Ученици ће бити удаљени са испита уколико не поштују прописану процедуру на испиту и упутства дата од стране дежурних наставника. Ученик који буде удаљен са теста добиће нула бодова на том тесту.
  • Ученик који је удаљен са теста у следећем року може да полаже тест са кога је удаљен.
  • Ученицима није дозвољено да напуштају просторију у којој се полаже испит пре 9.45 часова и у периоду од 10.45 до 11.00 часова.
  • Када ученици заврше израду теста, треба да позову дежурног наставника подизањем руке и да после предаје теста, напусте простор тако да не ремете рад других ученика.
  • После објављивања привремених резултата, ученици имају право увида у свој тест, a заједно са родитељем, односно другим законским заступником, и право приговора школској комисији уколико сматрају да су оштећени.

Приликом провере резултата на појединачним тестовима на завршном испиту ученици треба да имају јасну и прецизну информацију о начину приказивања резултата на тестовима и начину бодовања.

На основу Правилника о измени Правилника о програму завршног испита у основном образовању и васпитању („Службени гласник РС ─ Просветни гласник”, број 2/18) у коме је утврђен удео појединачних тестова у укупом броју бодова на завршном испиту, који износи 40 бодова, ученик може да оствари из српског, односно матерњег језика највише 13 бодова, из математике највише 13 бодова и на комбинованом тесту највише 14 бодова.

На сваком појединачном тесту ученик решава 20 задатака, тј. максималан резултат на тесту је 20. Ради прецизног увида у постигнућа током и на крају испита, сваки ученик ће имати увид у два податка – резултат на тесту и број бодова за упис, тј. прерачунат резултат постигнут на тесту.

Бодови које је ученик остварио за упис у жељену средњу школу израчунавају се тако што се резултат постигнут на тесту из српског (односно матерњег) језика и математике множи коефицијентом 0,65, а резултат постигнут на комбинованом тесту множи са коефицијентом 0,7.

Формула за израчунавање броја бодова које је ученик има на основу општег успеха и резултата постигнутих на завршном испиту:

Укупан број бодова за упис = (VI + VII + VIII) ∙ 4 + 0,65 ∙ СЈ + 0,65 ∙ МА + 0,7 ∙ КТ

VI – општи успех на крају VI разреда

VII – општи успех на крају VII разреда

VIII – општи успех на крају VIII разреда

СЈ – резултат на тесту из српског / матерњег језика

МА – резултат на тесту из математике

КТ – резултат на комбинованом тесту

То значи да ће ученик који, на пример, има резултат 17 бодова на тесту из српског језика остварити 11,05 бодова на том тесту. Ради прецизног увида у постигнућа током и на крају испита, сваки ученик ће имати увид у два податка – резултат на тесту и број бодова на тесту, тј. прерачунат резултат постигнут на тесту.

[1] Ово упутство треба да буде штампано и подељено ученицима до завршетка наставе у осмом разреду.

24.4. 2018. у оквиру професионалне оријентације у нашој школи наставници ТИО су презентовали нови смер у Ужичкој гимназији – рачунарско одељење. Презентацији су присуствовали Вукадин Симовић – директор Ужичке гимназије, Славко Марковић – помоћник директора Ужичке гимназије,Мирослава Јордовић Павловић – професор Информатике – Висока пословно техничка школа Ужице, Ратко Трмчић- директор и ученици осмог разреда.

IMG-224464829bb83a8404a939ca1a774a80-V IMG-d94f689369e32fc902dfa75c6afd2f9f-V

mat

МАТЕМАТИЧАРИ, НАШ ПОНОС!

             НА РЕПУБЛИЧКОМ ТАКМИЧЕЊУ ИЗ МАТЕМАТИКЕ ВУК ШИЉКОВИЋ ЈЕ ОСВОЈИО 3. МЕСТО СА НАСТАВНИЦОМ ЈЕЛЕНОМ ЂАПОВИЋ, ДОК ЈЕ ЛУКА СТЕВАНОВИЋ ОСВОЈИО ПОХВАЛУ СА НАСТАВНИКОМ МИРОСЛАВОМ МИНИЋЕМ.

    ОВОМ ПРИЛИКОМ ЧЕСТИТАМО СВИМ УЧЕНИЦИМА КОЈИ СУ УЧЕСТВОВАЛИ НА СВИМ НИВОИМА ТАКМИЧЕЊА И ПОКАЗАНОМ ЗАВИДНОМ ЗНАЊУ, КАО И ЊИХОВИМ НАСТАВНИЦИМА НА ПОСТИГНУТИМ УСПЕСИМА.

IMG_20180423_132620

У Бајиној Башти 23.4.2018. године одржано је Окружно такмичење из атлетике. Наша школа је учествовала и у женској и мушкој конкуренцији. Девојчице су заузеле солидно 4. место, а дечаци 3. Појединачно у мушкој конкуренцији остварени су резултати:

Вук Ковачевић 8-2                    2. место у скоку у даљ и пласман на Међуокружно такмичење,
Иван Савић    7-5                      2. место на 800м,
Ђорђе Мурић 7-1                     3. место на 100м,
Данило Елезовић 8-2               3. место на 300м,
Димитрије Павићевић 8-4        3. место у скоку у вис.
Ученике спремала и водила наставница Јелена Савићевић.

Добродошли у наш Клуб љубитеља поезије!

          Клуб љубитеља поезије је школски пројекат који већ две године спроводе наши школски библиотекари Ана Дуковић и Мирјана Радовановић Пејовић са ученицима VIII разреда. Започеле су овај пројекат желећи да приближе ученицима школе књижевно стваралаштво на другачији начин. Ученици су, увежбавајући говорење стихова и спремајући се са библиотекаркама за извођење, увидели значај и предности читања – да читање  проширује визије и изграђује нове тачке гледишта на живот и свет око нас.

Први овогодишњи сусрет организован је у оквиру манифестације „Дани франкофоније 2018 у Ужицу“  у сарадњи са Народном библиотеком Ужице и уз подршку Француског института. Клуб љубитеља поезије био је посвећен  Жаку Преверу , популарном француском песнику, који је још 1946. са својом првом збирком песама ,,Реч“ постигао незапамћен успех. Један је од најпознатијих  и најомиљенијих песника 20. века.

Школске библиотекарке су најпре говориле су о лепоти поезије уопште, а затим упознале публику са основним чињеницама о животу и стваралаштву Превера.  Ученици завршног разреда основне школе казивали и рецитовали стихове. Кроз познате и драге риме старији су се присећали, а млађи упознавали, између осталих и са овим познатим песмама: „Сена је срела Париз“, „Та љубав“, „Башта“ , а чувени стихови „Мајске песме“ и о Барбари изазвали су највише аплауза. Преверова поезија пуна је вере у људску топлину и солидарност, у лепоту и љубав. Љубав је мост ка поверењу и предуслов среће. Свима је било задовољство дружити се те вечери, јер је Преверова поезија звучна и пуна ритма. Песник Париза, једноставних речи, снажних осећања, које су сви са пажњом слушали, као и другаре осмака који су изводили музичке интерпретације.

У Читалишту НБУ многобројни гости, родитељи, ученици, уживали су у стиховима, музици и мелодијама. Још једном се потврдило да је поезија најснажнији, најсубјективнији и најкомпликованији књижевни израз, а читајући поезију можемо да доживимо узбудљиву емотивну и интелектуалну пустоловину.

                       Мирјана Р. Пејовић, Ана Дуковић

Наши школски библиотекари аутори и реализатори стручног скупа “Библиотечка пракса у школи – стање и могућности“  у РЦУ

Стручни скуп – трибина “Библиотечка пракса у школи – стање и могућности“, коју је акредитовао Завод за унапређење образовања и васпитања, одржана је у просторијама Регионалног центра за професионални развој запослених у образовању Ужице у петак, 30. марта 2018. године. Предавачи су били: Мирјана Радовановић Пејовић и Ана Дуковић, школски библиотекари из наше ОШ „Душан Јерковић“ и Мира Меглић, из ОШ „Иван Милутиновић“ Београд.

Трибина је била намењена библиотекарима основних и средњих школа Златиборског и Моравичког округа. Скуп је организовао Регионални центар Ужице у сарадњи са Подружницом Златиборског округа Друштва школских библиотекара Србије.

Мира Меглић је темом ,,Школске библиотеке између рационализације и оптимализације” обухватила актуелне проблеме школских библиотекара, који су, између осталог, изазвани неусклађеним законским прописима из области просвете и културе, и који регулишу рад школских библиотека.

          Друга и трећа тема односиле су се на унапређивање рада школског библиотекара, кроз вредновање и самовредновање, о чему је говорила Мирјана Радовановић Пејовић, и како библиотекар иницијативом у школи може подстаћи колеге на сарадњу и унапредити целокупни васпитно-образовни процес, чиме се бавила Ана Дуковић, коауторке више стручних и научних радова из области школског библиотекарства.

            Ауторка неколико радова на тему вредновања и самовредновања, Мирјана Р. Пејовић, препоручила је присутним школским библиотекарима да и они континуирано врше процесе вредновања (могу бити анализирана мишљења ученика, родитеља, колега, управе школе, матичне службе, екстерних евалуатора), али и самовредновања, јер они могу бити мотивишући и могу школским библиотекарима указати на ефикасност и резултате рада. Говорила је о планирању рада и личној мотивацији у циљу побољшања пословања.

Приказујући практичне примере већ остварених школских пројеката школских библиотекара наше школе, кроз тему Са школским библиотекаром се другачије учи“, Ана Дуковић, ауторка која у свом раду посебну пажњу ставља на развијање ученичких компетенција за целоживотно учење, истакла је да школски библиотекар, почев од процеса позајмљивања књига, детету нуди могућност одлучивања и пружа знање, сигурност и креативност. Основне активности библиотекара у школама данас су знатно шире и свеобухватније јер библиотекари стварају окружење које подстиче на читање и учење, на сарадњу, а тиме утичу и на постигнућа и квалитет живота ученика.

                                                          М. Р. Пејовић, А. Дуковић