Mesečne arhive: avgust 2015

ДОБРОДОШЛИ У НОВУ ШКОЛСКУ 2015./2016. ГОДИНУ

ПРИЈЕМ ПРЕДШКОЛАЦА ОБАВИЋЕ СЕ 1.9.2015. У 9:00 ЧАСОВА

10632631_794209063968689_2036485329200924320_n

ПРИЈЕМ ПРВАКА ОБАВИЋЕ СЕ 1.9.2015. У 10:00 ЧАСОВА

10525599_782567785132817_5350982485488638745_n

1.9.2015. ПРЕПОДНЕВНА СМЕНА – ПЛАВА СМЕНА

                 ПОСЛЕПОДНЕВНА СМЕНА – ЦРВЕНА СМЕНА

V1, V4 – ЦРВЕНА СМЕНА

V2,V3,V5 –  – ПЛАВА СМЕНА

ИНТЕРКУЛТУРАЛНА РАЗМЕНА У ШВАЈЦАРСКОЈ

Ужички центар за права детета омогућио je интеркултуралну размену за 10 ученика ужичких средњих школа у Швајцарској у Песталоци дечијем селу од 28.7. до 13.8.2015. године. Јасмина Жеравчић, школски психолог ОШ „Душан Јерковић“ била је супервизор ужичким ученицима и учествовала је у интеркултуралној размени, сарадњи и професионалном усавршавању са колегама супервизорима из Молдавије, Украјине, Македоније и Србије.

Основа едукације је интеркултурална размена и подршка ученицима да се кроз квалитетно образовање укључе и да буду вршњачки едукатори на врло важне теме: дечија права, миграције, решавање конфликата, оснаживање омладине у остваривању једнакости међу половима, ЛГБТ, интеркултурална комуникација….

„Квалитетне едукације омогућују не само стицање знања из поменутих области, већ и вештине којима се омогућава да учесници, када дођу у матичне земље, донесу важне промене“, каже Јасмина. „Те промене се односе, пре свега, на промену система вредности у друштву и доводе до смањења дискриминације и нетолеранције, као и насиља које је у порасту у образовном систему у Србији. Такође омогућени су одличани примери – како се применом дечјих права може омогућити квалитетна инклузија и партиципација младих. Тако се и млади и њихови супервизори оснажују да преузму одговорност за адекватно поступање и да се укључе у заустављање неједнаког поступања према одређеним групама у друштву“.

Сваки моменат који није захтевао да се ради и седи у затвореном простору, искоришћен је тако што су се радионице одвијале у прелепим пределима подно швајцарских Алпа. У лепоти природе, откривала се другачија креативност деце, која су имала још више интелектуалних и материјалних продуката рада. Оно што се ценило су идеје, без обзира на оригиналност, затим евалуације, односно конкретне повратне информације о раду запослених у селу, тако да се на лицу места вршила корекција рада, што даје употребну вредност евалуацији, која је у Србији више формална него употребна, казала нам је Јасмина. Поштовање правила, одговорност за сопствене поступке, као и поштовање времена била је обавеза и за учеснике и за запослене.

„Оно што се учесницима радионице учинило врло занимљивим је поштовање идентитета сваког од учесника као и његових/њених индивидуалних могућности у учесвовању“, додаје Јасмина Жеравчић.

„У оквиру обуке омогућене су нам и екскурзије у Луцерн, Цирих, Рајнине водопаде, Сантис – 2502 метара висок врх Алпа. Прво правило у Песталоци селу је да се ужива и да се забави. Било је радно, али  прво правило се поштовало до краја“, са осмехом додаје школски психог ОШ „Душан Јерковић“ из Ужица.

                                                                   М.Р. Пејовић, Ј..Жеравчић

nji 337 nji 393

РАНО ДЕТИЊСТВО 6,5-7 ГОДИНА

ФИЗИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Просечна висина детета је од 117 до 119 центиметара

Тежина детета је између 20 и 22 килограма.

Дете се „врпољи“ , креће више него на осталим узрастима

Развој фине моторике, спретности и моторике руку. Дете је још увек неспретно.

ПСИХИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Памти се оно што се опажа.

Постоји тежња да се дословно понови оно што се научи

Потреба да се има осећај величине и свемоћи (супермени и принцезе).

Дете врло често поставља питања „Зашто…?“

Пажња је ограничена на 20 минута у континуитету

Машта је жива покретљива, неорганизована, нестварна, и достиже врхунац свог развоја

СОЦИЈАЛНЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Дечаци се друже са дечацима, девојчивце са девојчицама

Дете је усмерено ка породици и родитељима

Дете је више него на осталим узрастима везано за учитељицу/наставницу.

Вршњаци се вреднују према томе колико су вредновани од стране одраслих.

ЕМОЦИОНАЛНЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Дете бурно реагује и на позитивне и на негативне утицаје. Треба му времена да прихвати забране и правила.

СРЕДЊЕ ДЕТИЊСТВО 7,5-9 ГОДИНА

ФИЗИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

 Дете достиже  висину  од 119 до 127 центиметара

Просечна  тежина детета је између 22 и 26 килограма.

Још увек није завршено окоштавање, па су честе деформације скелета, ако дете неправилно седи или неправилно хода

Оштрином вида и слуха дете у овом периоду надмашује одрасле

ПСИХИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Дете схвата свет онако како га види и зато се овај период назива „наивни реализам“ – нпр. одрасли се слушају јер су већи

Све боње разуме перспективу и схвата да ствари остају исте и када се посматрају из различитих углова

Стиче се стабилност у опажању

Повећава се способност памћења: Обим , брзина и тачност памћења

Дете лакше решава конкретне операције, него вербална поређења

На овом узрасту деца почињу да користе своју бујну машту

СОЦИЈАЛНЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Дечаци се друже са дечацима, девојчивце са девојчицама

Дете почиње да се окреће ка вршњацима

Појавњују се популарна и не популарна деца

ЕМОЦИОНАЛНЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Брзо се наљуте, али и брзо забораве оно због чега су се љутили.

Код деце преовлађује оптимистичко расположење, углавном су весела, самоуверена и осећају се пријатно

СТАРИЈЕ  ДЕТИЊСТВО 9-12 ГОДИНА

ФИЗИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Дете достиже  висину  од 127  до 130 центиметара

Просечна  тежина детета је између 26 и 28 килограма.

Овај узраст још увек карактерише неспретност , неусклађеност руку и ногу, често ломе и испуштају ствари, саплићу се.

ПСИХИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Деца почињу да се баве сама собом , својим доживљајима, развија се унутрашње опажање

Повећава се способност памћења , обим брзина и тачност

 Деца на овом узрасту ВОЛЕ ДА УЧЕ. Деца све мање уче без промишљања, све више по логици. Почињу да се опиру учењу напамет!

Активни су на часу воле да размишљају , предлажу, изражавају сумњу у тачност појединих поставки.

Све више памте само оно што желе да запамте

Деца се труде да своја ПОСМАТРАЊА КЛАСИФИКУЈУ И СРЕДЕ, АЛИ ЧЕСТО ПРАВЕ ГРЕШКЕ.

Воле да слушају гласно  музику.

Машта уступа место логичком мишљењу.

Долази до попуштање пажње, тако да на моменте се тешко сконцентришу, нарочито на часу.

Почињу да сањаре и фантазирају.

СОЦИЈАЛНЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Показују интересовање за свој спољни изглед и за облачење.

Почињу да дефинишу узрасне вредности – „воле све што воле млади“

Дечаци се друже са дечацима, девојчице са девојчицама

Једни друге процењују и уважавају на основу школског успеха.

ЕМОЦИОНАЛНЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

И даље преовлађује оптимистичко расположење, углавном су весели, самоуцерени и осећају се пријатно.

РАНА АДОЛЕСЦЕНЦИЈА 12-15 ГОДИНА

ФИЗИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Девојчице су развијеније од дечака.

Стално су у покрету, немају ни тренутка мира (чупају косу, кикоћу се , понекад се насмеју без икаквог разлога)

Развијају се брже у односу на остатак тела рамена, груди и шаке.

Говор им је скоро увек гласан, а глас крештав.

Почиње сазревање полних органа и сазревање секундарних полних карактеристика – почиње раст груди, длакавост и појава бубуљица.

ПСИХИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Деца знају све више и то им помаже да имају боље опажање.

Повећава се способност памћења , обим брзина и тачност

Мишљење прераста у апстрактно мишљење, али у зависности од ситуације дете користи и сензорно, моторичко и конкретно размишљање.

Воле да повезују стечена знања са праксом.

Машта уступа место логичком мишљењу.

СОЦИЈАЛНЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Појављује се интересовање за дружење са особама супротног пола.

Јавља се потреба за припадношћу одређеној групи.

Не воле одрасле „маторце“ и сматрају их застарелим.

Другарсвто и пријатељство добијају значајно место.

Крше правила и норме понашања.

Желе да се облаче као и други, и да имају све што други имају.

Почињу да беже са часова.

Избегавају одговорност , осетљиви су када су у питању њихова права.

ЕМОЦИОНАЛНЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Карактерише их раздражљивост и узнемиреност.

Јавља се осећање усамљености, али и ујендо потреба за повременим осамљивањем.

Честе су промене расположења, брзо и често прелази из једног емоционалног стања у друго.

Тендеција да се свађа са било ким, због било чега.

Појављују се фазе пемисизма.

 

 

За упис у средње четворогодишње школе потребно најмање 50 бодова

Министар просвете, науке и технолошког развоја др Срђан Вербић изјавио је данас да ће праг знања за упис у средње школе, односно граница од 50 бодова, омогућити да трогодишњи профили буду озбиљнији, као и да се осигура квалитет у четворогодишњим школама. Министар Вербић је раније најавио да ће следеће године бити уведен уписни праг за четворогодишње школе, што значи да ће ђаци који не скупе 50 бодова моћи да упишу само трогодишње средње школе.