Ученици V2 су на часу српског језика показали своју креативност и маштовитост. У оквиру наставне јединице „Сценски говор“,водјени инструкцијама наставнице Иване Чукановић,извели су одломак чувене радио-драме Д. Радовића „Капетан Џон Пиплфокс“. Изврсне маске, цртежи који су били део сценографије и глума ученика, учинили су да кабинет на час постане мало позориште. Тако то раде Душановци!
Mesečne arhive: oktobar 2015
ЗАЧЕПИМО ПРЕДРАСУДЕ
Изложба првака
Изложба првака испред школске библиотеке
Поводом Дечије недеље прваци и предшколци наше школе са својим учитељицама и школским библиотекаром учествовали су у различитим креативним радионицама на Дечијем одељењу Народне библиотеке Ужице.
Креативно-едукативне радионице пробудиле су читалачке, ликовне и естетске вредности у складу са узрастом и њихови панои украсили су ходник испред школске библиотеке.
Школски библиотекар
Најмлађи корисници библиотеке
Поред свакодневних активности у раду и васпитању малишана васпитачице предшколске групе Милица Николић, Љиљана Аџић и Марија Марић посетиле су Народну библиотеку Ужице са школским библиотекаром. Предшколци су учествовали у креативној радионици, и уједно постали најмлађи корисници библиотеке јер су добили бесплатне чланске карте.
Мирјана Радовановић Пејовић
ПОДРШКА ДЕЦИ И ПОРОДИЦИ
Ученици и наставници Основне школе „Душан Јерковић“ Ужице обележили су кроз низ различитих активности Дечију недељу која се ове године обележавала од 5. до 11. октобра под мотоом ,,Подршка породици – најбоља подршка деци!“ Зато смо тим поводом разговарали о значају породице за развој и одрастање детета, и о школи, нашој другој кући.
На часовима одељењског старешине и грађанског васпитања разговарало се о дечијим правима, правили су се панои „Дрво дечијих права“. Израђиване су „Табле пријатељства“, као и читави „Зидови пријатељства“ на које су ученици стављали цедуљице са порукама. Ученици другог разреда сарађивали су са својим родитељима у школи и заједнички израђивали паное са мотивима дружења или здравог живота у породици.
Сви ученици првог разреда са школским библиотекаром и својим учитељицама посетили су Народну библиотеку и учествовали у различитим креативним радионицама на Дечијем одељењу. Учешћем на овим радионицама добили су бесплатне чланске карте и сви су постали чланови Народне библиотеке Ужице. Предшколске групе постаће најмлађи корисници градске библиотеке такође.
Иако је претила киша, маскирани предшколци су прошетали до трга и шепурили се својим костимима.
Традиционално је спроведена и хуманитарна акција ученика „Друг другу“ у прикупљању школског прибора за сиромашне другаре. Ученици свих разреда су се радо пријављивали и тренирали за Крос Црвеног крста Србије „Трка за срећније детињство“, а прикупљане су и књиге за кориснике Дома за старе на Забучју, да би најстарији имали интересантно штиво за наступајуће зимске дане.
Одржана је приредба ученика четвртог разреда за пријем првака у Дечији савез, а од својих другара четвртака прваци су добили честитке добродошлице.
Ђаци старијег узраста уживали су у читању песама и састава својих вршњака на књижевној вечери „Моја породица“, као и у музичким тачкама.
Тим за заштиту деце од насиља организовао је најинтересантнију акцију, „Недеља тајних пријатеља“. Сви ученици школе су изабрали свог тајног пријатеља, коме су током Дечије недеље чинили лепе гестове, помагали му и правили му лепа изненађења. Били су веома задовољни након ове акције и отворено причали како су се осећали док су некоме пружали пажњу и када су је добијали.
Активности ученика настављају се. Одељење IV 6 припрема сценарио и увежбава рецитал за креативну радионицу, која ће се реализовати уз сарадњу и присуство родитеља на Дан отворених врата.
Још једном се потврђује да су ученици, родитељи и наставници задовољни међусобном сарадњом и да радо узимају учешће у ваннаставним активностима.
Мирјана Р. Пејовић
РЕЗУЛТАТИ ТРКЕ «ЗА СРЕЋНИЈЕ ДЕТИЊСТВО»
У Ужицу, 17.10.2015.године реализована је трка „За срећније детињство“у којој су наши ученици имали запажене резултате и овом приликом им честитамо!
2. разред девојчице 3. место – Теодора Арсић
4.разред девојчице – 2.место – Ива Жунић
4. разред дечаци – 1.место – Вања Цицварић
5. разред дечаци – 3.место – Иван Савић
6. разред девојчице – 3.место – Милица Јаблановић
7. разред дечаци – 2.место – Марко Борчић
Чланови библиотечке секције у посети Дома старих
Чланови библиотечке секције и ученици школе прикупљали су током Дечије недеље књиге за кориснике Дома старих на Забучју. Са члановима Кола српских сестара и Удружења „Родитељ“ Ужице и посетили смо Дом, извели кратак забавни програм и поклонили књиге и часописе са жељом да разоноде старе, нарочито у зимским данима.
Aкциони план
9. oктобра 2015. реализовали смо последњу обуку са циљем да обучимо ученике и да са њима формирамио акциони план на нивоу школе чиме би се подржали ученике да делују као промотери толеранције , недискриминације и ненасиља у школи у оквиру пројекта „Борба против дискриминације у образовном систему“, kojи финансира Европска Унија у оквиру програма Support to Civil Society Facility 2013 , Ужичког центра за права детета, Учествовало је 27 ученика седмог и осмог разреда који су претходно учествовали у едукацијама у оквиру пројекта, од којих је 12 ученика Ученичког парламента. У оквиру обуке пошли смо од почетног стањау школи на основу кога смо дефинисали циљ да извршимо добро информисање родитеља, ученика и запослених о дискриминацији. О осталим детаљима ћемо вас обавештавати како будемо реализовали акцију.
У потрази за конкретним корацима у реализацији акције:
„Трговина људима-модерно ропство“.
Поводом обележавања 18. октобра „Европског дана борбе против трговине људима“, у ОШ „Душан Јерковић“ je одржано предавање у 13 часова, са темом „Трговина људима-модерно ропство“.
О томе је, ученицима осмог разреда наше школе говорила шеф одсека пограничне полиције за странце, сузбијање илегалних миграција и трговине људима, Славица Прљевић.
Том приликом је организована и изложба ликовних радова ученика наше школче на исту тему.
АЛТЕРНАТИВЕ КАЖЊАВАЊА
ЦИЉ је да дете изгради самоконтролу, да се не осећа јадно због казне, него да зна шта може да поправи ако је нешто пропустило или погрешно урадило.
-превентивно информишите дете о потенцијално проблематичним ситуацијама, али без претњи и застрашивања
-изразите јасно своја очекивања: „Очекујем да онај ко узме моје ствари после их врати на место“, и вредности: „Ценим кад се људи држе онога што су обећали“
-покажите детету како да буде корисно, уместо казне и претње кажите: „Хоћеш ли молим те да урадиш то и то…?“
-понудите избор-ако не вреди предузмите мере:али да оне буду за дете јасна последица прекршеног договора: „Пошто ниси урадио оно што си обећао, уради то сад“
-изразите јасно своја осећања али не нападајући личност детета „Побеснела сам када сам видела крш…“
-изразите своје неслагање, али не нападајући личност детета не казати „ понашаш се као дивљак“ већ „не свиђа ми се (навести конкретан поступак) зато што ја….
-покажите детету како може да исправи оно што је учинило- то је најважније у васпитавању, а не демонстрирање моћ