Mesečne arhive: april 2018

МАТЕМАТИЧАРИ, НАШ ПОНОС!

             НА РЕПУБЛИЧКОМ ТАКМИЧЕЊУ ИЗ МАТЕМАТИКЕ ВУК ШИЉКОВИЋ ЈЕ ОСВОЈИО 3. МЕСТО СА НАСТАВНИЦОМ ЈЕЛЕНОМ ЂАПОВИЋ, ДОК ЈЕ ЛУКА СТЕВАНОВИЋ ОСВОЈИО ПОХВАЛУ СА НАСТАВНИКОМ МИРОСЛАВОМ МИНИЋЕМ.

    ОВОМ ПРИЛИКОМ ЧЕСТИТАМО СВИМ УЧЕНИЦИМА КОЈИ СУ УЧЕСТВОВАЛИ НА СВИМ НИВОИМА ТАКМИЧЕЊА И ПОКАЗАНОМ ЗАВИДНОМ ЗНАЊУ, КАО И ЊИХОВИМ НАСТАВНИЦИМА НА ПОСТИГНУТИМ УСПЕСИМА.

У Бајиној Башти 23.4.2018. године одржано је Окружно такмичење из атлетике. Наша школа је учествовала и у женској и мушкој конкуренцији. Девојчице су заузеле солидно 4. место, а дечаци 3. Појединачно у мушкој конкуренцији остварени су резултати:

Вук Ковачевић 8-2                    2. место у скоку у даљ и пласман на Међуокружно такмичење,
Иван Савић    7-5                      2. место на 800м,
Ђорђе Мурић 7-1                     3. место на 100м,
Данило Елезовић 8-2               3. место на 300м,
Димитрије Павићевић 8-4        3. место у скоку у вис.
Ученике спремала и водила наставница Јелена Савићевић.

Добродошли у наш Клуб љубитеља поезије!

          Клуб љубитеља поезије је школски пројекат који већ две године спроводе наши школски библиотекари Ана Дуковић и Мирјана Радовановић Пејовић са ученицима VIII разреда. Започеле су овај пројекат желећи да приближе ученицима школе књижевно стваралаштво на другачији начин. Ученици су, увежбавајући говорење стихова и спремајући се са библиотекаркама за извођење, увидели значај и предности читања – да читање  проширује визије и изграђује нове тачке гледишта на живот и свет око нас.

Први овогодишњи сусрет организован је у оквиру манифестације „Дани франкофоније 2018 у Ужицу“  у сарадњи са Народном библиотеком Ужице и уз подршку Француског института. Клуб љубитеља поезије био је посвећен  Жаку Преверу , популарном француском песнику, који је још 1946. са својом првом збирком песама ,,Реч“ постигао незапамћен успех. Један је од најпознатијих  и најомиљенијих песника 20. века.

Школске библиотекарке су најпре говориле су о лепоти поезије уопште, а затим упознале публику са основним чињеницама о животу и стваралаштву Превера.  Ученици завршног разреда основне школе казивали и рецитовали стихове. Кроз познате и драге риме старији су се присећали, а млађи упознавали, између осталих и са овим познатим песмама: „Сена је срела Париз“, „Та љубав“, „Башта“ , а чувени стихови „Мајске песме“ и о Барбари изазвали су највише аплауза. Преверова поезија пуна је вере у људску топлину и солидарност, у лепоту и љубав. Љубав је мост ка поверењу и предуслов среће. Свима је било задовољство дружити се те вечери, јер је Преверова поезија звучна и пуна ритма. Песник Париза, једноставних речи, снажних осећања, које су сви са пажњом слушали, као и другаре осмака који су изводили музичке интерпретације.

У Читалишту НБУ многобројни гости, родитељи, ученици, уживали су у стиховима, музици и мелодијама. Још једном се потврдило да је поезија најснажнији, најсубјективнији и најкомпликованији књижевни израз, а читајући поезију можемо да доживимо узбудљиву емотивну и интелектуалну пустоловину.

                       Мирјана Р. Пејовић, Ана Дуковић

Наши школски библиотекари аутори и реализатори стручног скупа “Библиотечка пракса у школи – стање и могућности“  у РЦУ

Стручни скуп – трибина “Библиотечка пракса у школи – стање и могућности“, коју је акредитовао Завод за унапређење образовања и васпитања, одржана је у просторијама Регионалног центра за професионални развој запослених у образовању Ужице у петак, 30. марта 2018. године. Предавачи су били: Мирјана Радовановић Пејовић и Ана Дуковић, школски библиотекари из наше ОШ „Душан Јерковић“ и Мира Меглић, из ОШ „Иван Милутиновић“ Београд.

Трибина је била намењена библиотекарима основних и средњих школа Златиборског и Моравичког округа. Скуп је организовао Регионални центар Ужице у сарадњи са Подружницом Златиборског округа Друштва школских библиотекара Србије.

Мира Меглић је темом ,,Школске библиотеке између рационализације и оптимализације” обухватила актуелне проблеме школских библиотекара, који су, између осталог, изазвани неусклађеним законским прописима из области просвете и културе, и који регулишу рад школских библиотека.

          Друга и трећа тема односиле су се на унапређивање рада школског библиотекара, кроз вредновање и самовредновање, о чему је говорила Мирјана Радовановић Пејовић, и како библиотекар иницијативом у школи може подстаћи колеге на сарадњу и унапредити целокупни васпитно-образовни процес, чиме се бавила Ана Дуковић, коауторке више стручних и научних радова из области школског библиотекарства.

            Ауторка неколико радова на тему вредновања и самовредновања, Мирјана Р. Пејовић, препоручила је присутним школским библиотекарима да и они континуирано врше процесе вредновања (могу бити анализирана мишљења ученика, родитеља, колега, управе школе, матичне службе, екстерних евалуатора), али и самовредновања, јер они могу бити мотивишући и могу школским библиотекарима указати на ефикасност и резултате рада. Говорила је о планирању рада и личној мотивацији у циљу побољшања пословања.

Приказујући практичне примере већ остварених школских пројеката школских библиотекара наше школе, кроз тему Са школским библиотекаром се другачије учи“, Ана Дуковић, ауторка која у свом раду посебну пажњу ставља на развијање ученичких компетенција за целоживотно учење, истакла је да школски библиотекар, почев од процеса позајмљивања књига, детету нуди могућност одлучивања и пружа знање, сигурност и креативност. Основне активности библиотекара у школама данас су знатно шире и свеобухватније јер библиотекари стварају окружење које подстиче на читање и учење, на сарадњу, а тиме утичу и на постигнућа и квалитет живота ученика.

                                                          М. Р. Пејовић, А. Дуковић

Наде наше школе

Поводом Светског дана вода, који се обележава 22. марта, ЈКП ,,Водовод“ Ужице у сарадњи са Регионалним центром за професионални развој запослених у образовању Ужице, расписао је литерарни и ликовни конкурс за ученике основних школа ,,Вода нас опомиње“ за 2018. годину. Тема конкурса била је промоција очувања чисте и здраве пијаће воде.

Трећа награда на литерарном конкурсу припала је Ани Живадиновић II 5 .

Изабрана су и најбоља млада пера на књижевном конкурсу за основце и средњошколце сусрета „Гордана Брајовић“. Више од 400 ђачких радова из 73 основне и 23 средње школе из Србије и БиХ стигло је на овогодишњи 21. конкурс Књижевних сусрета „Гордана Брајовић“ у Алексинцу . Књижевни сусрети одржаће се од 23. до 27. априла у Алексинцу када ће бити уручена признања најуспешнијим младим писцима, а међу њима је и Милица Чукановић, која се пласирала и на окружно такмичење у рецитовању, које ће се одржати 19. Априла у Косјерићу.

За прозни састав наша Милици Чукановић IV 2 освојила је треће место, а тема је била „Џеп за успомене”.

Честитамо на великим успесима!

УПУТСТВО ЗА РОДИТЕЉЕ (ДРУГЕ ЗАКОНСКЕ ЗАСТУПНИКЕ)

  • Завршни испит полажу сви ученици осмог разреда.
  • Завршни испит се полаже три дана – првог дана се полаже српски, односно матерњи језик, другог математикa, а трећег дана комбиновани тест.
  • Ученици имају обавезу да пре приступања испиту са одељењским старешином благовремено провере тачност својих личних података и података о успеху током школовања у бази података.
  • Ученици треба да дођу у школу у 8.15 часова сва три дана полагања испита;
  • На испит из српског, односно матерњег језика и на испит на коме се полаже комбиновани тест ученици треба да понесу ђачку књижицу са овереном фотографијом и уписаним идентификационим бројем ученика, графитну оловку, плаву хемијску оловку и гумицу;
  • На испит из математике ученици треба да понесу ђачку књижицу са овереном фотографијом и уписаним идентификационим бројем ученика, графитну оловку, плаву хемијску оловку, гумицу, лењир, троугао и шестар.
  • На испиту није дозвољено коришћење мобилних телефона, калкулатора, бележака, папира, нити других материјала који не спадају у прописан прибор за испит.
  • На испиту није дозвољен разговор међу ученицима.
  • Ученицима није дозвољено да напуштају просторију у којој се полаже испит пре 9.45 часова и у периоду од 10.45 до 11.00 часова.
  • Ученици могу бити удаљени са испита у случају непоштовања правила и упутстава дежурних наставника. Ученик који буде удаљен са теста добиће нула бодова на том тесту.
  • Ученик који је удаљен са теста у следећем року може да полаже тест са кога је удаљен.
  • Родитељима односно другим законским заступницима забрањено је да без посебног одобрења буду у школи за време полагања завршног испита.
  • У случају непредвиђене спречености ученика да приступи полагању завршног испита, родитељ односно други законски заступник у обавези је да то пријави одељењском старешини до 8.00 часова на дан полагања.
  • Ученике на болничком или кућном лечењу родитељи, односно други законски заступници, пријављују одељењском старешини најкасније један дан пре полагања завршног испита; ученици полажу завршни испит у простору који одговара њиховом здравственом стању.
  • После објављивања привремених резултата, ученици имају право увида у свој тест, a заједно са родитељем, односно другим законским заступником, и право приговора школској комисији уколико сматрају да су оштећени.

 

Молимо родитеље, односно друге законске заступнике, да:

  • Воде рачуна да ученици доручкују и попију воду пре почетка завршног испита.
  • Провере да ли су ученици понели потребан прибор за рад и ђачку књижицу.
  • У провери резултата на појединачним тестовима на завршном испиту родитељи, односно други законски заступници ученика треба да имају јасну и прецизну информацију о начину приказивања резултата на тестовима и начину бодовања.

На основу Правилника о измени Правилника о програму завршног испита у основном образовању и васпитању („Службени гласник РС ─ Просветни гласник”, број 2/18) у коме је утврђен удео појединачних тестова у укупом броју бодова на завршном испиту, који износи 40 бодова, ученик може да оствари из српског, односно матерњег језика највише 13 бодова, из математике највише 13 бодова и на комбинованом тесту највише 14 бодова.

На сваком појединачном тесту ученик решава 20 задатака, тј. максималан резултат на тесту је 20. Ради прецизног увида у постигнућа током и на крају испита, сваки ученик ће имати увид у два податка – резултат на тесту и број бодова за упис, тј. прерачунат резултат постигнут на тесту.

Бодови које је ученик остварио за упис у жељену средњу школу израчунавају се тако што се резултат постигнут на тесту из српског (односно матерњег) језика и математике множи коефицијентом 0,65, а резултат постигнут на комбинованом тесту множи са коефицијентом 0,7.

Формула за израчунавање броја бодова које је ученик има на основу општег успеха и резултата постигнутих на завршном испиту:

 

Укупан број бодова за упис = (VI + VII + VIII) ∙ 4 + 0,65 ∙ СЈ + 0,65 ∙ МА + 0,7 ∙ КТ

 

 

VI – општи успех на крају VI разреда

VII – општи успех на крају VII разреда

VIII – општи успех на крају VIII разреда

СЈ – резултат на тесту из српског / матерњег језика

МА – резултат на тесту из математике

КТ – резултат на комбинованом тесту

 

То значи да ће ученик који, на пример, има резултат 17 бодова на тесту из српског језика остварити 11,05 бодова на том тесту. Ради прецизног увида у постигнућа током и на крају испита, сваки ученик ће имати увид у два податка – резултат на тесту и број бодова на тесту, тј. прерачунат резултат постигнут на тесту.

 

 

[1] Ово упутство треба да буде штампано и подељено родитељима односно другим законским заступницима.