ПРЕДЛОГ МЕРА И АКТИВНОСТИ ЗА РОДИТЕЉЕ , УЧЕНИКЕ И НАСТАВНИКЕ КОЈЕ ЋЕ УТИЦАТИ НА СМАЊЕЊЕ ТЕЖИНЕ ЂАЧКЕ ТОРБЕ

 

 

images

Да би се заштитило и унапредило здравље деце и  деловало на феномен“претешке ђачке торбе“ могу се предузете следеће мере и активности

 

Предлог мера за родитеље

  • Наменски бирати ћачку торбу или ранац која ће бити израђена од лаког и непромочивог материјала,са светлим тракама на спољашњем делу.Навикавати децу да ранац носе на леђима помоћу широких раменица.Све раменице  и појасеве треба правилно затегнути правилно,да торба не виси и не пада у доњем делу.
  • Бирати пернице од лакших материјала и стварати код деце навику да у њу стављају од прибора само оно што им је неопходно за дати радни дан
  • При куповини свески избегавати свеске тврдог поврза осим ако наставник нагласи неопходност потребе за таквом свеском.
  • Заједно са дететом прегледати садржај торбе како би утврдили шта дете носи у школу а у сврху развијања навике да у торби дете носи само оно што му је заиста потребно за дати радни дан у школи
  • Охрабрити дете да каже ако осети бол или нелагодност током и након ношења торбе.

Предлог мера за ученике

  • Када се торба спушта с пода или подиже на рамена  треба савити ноге у коленима
  • Свакодневно проверавати садржај торбе , у торби носити само оно што је неопходно за дати радни дан у школи.
  • Избегавати трчање по ходницима са торбом у рукама или на леђима у току одмора или пре почетка или завршетка наставе
  • Кад год је могуће треба се растеретити ђачке торбе ,торбу скинути током чекањапред школом,на аутобуском стајалишту или сличним активностима

 

Предлог мера за наставнике и учитеље

  • Континуирано указивати ученицима на правилно ношење ђачке торбе и како се природно седи стоји држи глава
  • Са ученицима се редовно договарати о уџбеницима и осталој литератури која им је неопходна за наредни час
  • Не захтевати од ученика да купују свеске великог формата и тврдог повеза осим ако им је то неопходно
  • Сугерисати ученицима  који су заједно у клупи да наизменично носе књиге ,радне свеске,прибор  или неко друго наставно средство које могу заједнички користитина часу.Ова мера има вишеструко васпитно дејство.

 

 

Педагог школе Дивна Марковић

Психолог школе Александра Поповић

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *